|
|
Het Nieuwe Studeren Het Nieuwe Werken is een term die u wellicht al wel kent. Maar Het Nieuwe Studeren, wat houdt dit in? En hoe kan dit bijdragen aan de ontwikkeling van uw medewerkers? Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die Het Nieuwe Leren toepassen harder groeien, 60 procent minder werktijd nodig hebben om te leren en de productiviteit per medewerker met 26 procent stijgt. Lees hier het gehele artikel: penoactueel.nl
|
01-2015
|
|
|
|
|
Opnames instructievideo's e-learning Afgelopen maandag en dinsdag zijn instructievideo's opgenomen voor een nieuwe e-learning module. De video's die zijn opgenomen, zijn bestemd voor nieuwe medewerkers. In de video's worden instructies gegeven over de verschillende werkzaamheden waar een nieuwe medewerker mee te maken krijgt. In de video's zijn huidige medewerkers als figuranten ingezet. Zij weten als geen ander welke werkzaamheden uitgevoerd moeten worden en wat belangrijke aandachtspunten zijn. De video's worden gebruikt als ondersteuning in de e-learning module. Met behulp van instructievideo's kan heel duidelijk worden overgebracht hoe het werkproces in elkaar zit en welke stappen belangrijk zijn. Zo kunnen nieuwe medewerkers goed voorbereid aan de slag! |
20 aug
|
|
|
|
|
Schaarste aan werknemers met ervaring Mensen met een hoge opleiding én ervaring worden steeds schaarser. Werkgevers zullen dus vaker hun medewerkers zelf moeten opleiden. Hoe gaat u hier als werkgever mee om? De vraag naar hooggeschoolde arbeid wordt steeds groter. En opleidingen kunnen de ontwikkelingen niet meer bijbenen. Werkgevers moeten daarom weer meer mensen zelf opleiden en kunnen niet altijd meer beschikken over mensen met ervaring. Mismatch Verwachtingen voor de toekomst Lees hier het gehele artikel: hrparktijk.nl Bron: www.hrpraktijk.nl |
07 aug |
|
|
|
|
Waarom besluiten werknemers niet door te leren? Uit onderzoek onder 3.000 werknemers in Nederland die zich de afgelopen twee jaar online oriënteerden op een opleiding, blijkt tijdsnood de belangrijkste reden om niet door te leren naast het werk. 21 procent van de ondervraagde werknemers gaf aan voorlopig geen opleiding te gaan volgen. Tijdstekort veroorzaakt door werkdruk werd daarvoor het vaakst genoemd als reden. Bijna een derde geeft dit als reden aan (30 procent). Een vergelijkbaar, maar iets kleiner percentage van 28 procent geeft aan dat hij of zij geen tijd heeft vanwege zijn of haar privéleven en 16 procent is van mening dat er te veel vrije tijd voor opgeofferd moet worden. Passende opleiding Een deel van de ondervraagden (17 procent) geeft aan dat hij of zij geen passende opleiding kon vinden. Hiermee staat deze reden op nummer vier van de meest gehoorde obstakels. Meer aandacht voor ieders persoonlijke ontwikkelingsplan en duidelijke communicatie over de mogelijkheden en kansen op opleidingsgebied kunnen hier uitkomst bieden. Negen procent geeft bovendien aan dat de werkgever zijn opleiding onvoldoende zinvol vindt voor het bedrijf. Heldere kaders voor opleidingsmogelijkheden zijn dus essentieel.
|
04 aug |
|
|
|
|
Nieuwe website HR Edu Care! Welkom op onze nieuwe website!
|
31 jul |
|
|
|
|
E-learning en blended learning sterk in opkomst E-learning wint aan populariteit. HR-managers en opleidingsverantwoordelijken kiezen niet langer massaal voor traditionele leervormen als ‘klassikaal leren’. Bij organisaties met opleidingsbudgetten boven een miljoen euro wordt minder dan de helft van het opleidingsbudget nog aan klassikaal leren uitgegeven. Dit blijkt uit het 22e bedrijfsopleidingen en trainingenonderzoek van marktonderzoekbureau NIDAP. Organisaties met een groot opleidingsbudget combineren klassikaal leren steeds vaker met blended learning, een combinatie van klassikaal onderricht en e-learning, en zij besteden ook een groter deel van het opleidingsbudget aan e-learning (13 procent). Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van e-learning learning en blended learning? Neem dan contact met ons op.
Bron: www.hrpraktijk.nl
|
30 jul
|
|
|
|
|